Ελαφρά Βαν

Πλεονεκτήματα χρήσης Φυσικού αερίου κίνησης

Kαθαρό Περιβάλλον
Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται έως 25% λιγότερο CO2 και εώς 30% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου.

Μεγαλύτερη Οικονομία
Με βάση τις τρέχουσες τιμές, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 65% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 45% χαμηλότερη σε σύγκριση με το υγραέριο.

Μεγαλύτερη Απόδοση
Ένα κιλό φυσικού αερίου κίνησης CNG είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρο βενζίνης, 1,3 λίτρο πετρελαίου και περίπου 2 λίτρα υγραερίου (το φυσικό αέριο κίνησης πωλείται σε κιλά και όχι σε λίτρα όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης).

Λιγότερες Φθορές
Η λειτουργία των κινητήρων CNG γίνεται με χαμηλότερη συμπίεση του καυσίμου 1:11,5 έναντι 1:16 στον κινητήρα, γεγονός που συνεπάγεται μικρότερη φθορά χρήσης και λιγότερη προγραμματισμένη συντήρηση.

Ανόθευτο Καύσιμο
To φυσικό αέριο δεν μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται απευθείας από τους αγωγούς κατευθείαν στα πρατήρια.

Αθόρυβη Λειτουργία
Η καύση του φυσικού αερίου είναι πιο αθόρυβη σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης και κατά πολύ πιο αθόρυβη από τους κινητήρες πετρελαίου.

Υψηλή Αξιοπιστία
Είναι ποιοτικά ανώτερο καύσιμο χωρίς προσμίξεις και βαθμό οκτανίων 130. 8. Ασφάλεια To φυσικό αέριο ακόμη κι αν διαφύγει, είναι αρκετά ελαφρύτερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα.

Εξοικονόμηση κόστους στις μεταφορές: η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση έως και 60%* σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιo.

Ρεαλιστική επιλογή: Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό οργανισμό*, ACER, μέχρι το 2025 η χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές, είτε πρόκειται για χερσαίες είτε για θαλάσσιες θα έχει δεκαπλασιαστεί.

Ώθηση στην ανάπτυξη: η ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καύσιμων η παραγωγή αυτοκινήτων* κινητήρων διπλού καυσίμου, η εξοικονόμηση πόρων από την προστασία του περιβάλλοντος και των «καθαρών» πόλεων δίνει ώθηση τόσο στην παγκόσμια ανάπτυξη όσο και στις εθνικές οικονομίες.

Οικολογικό καύσιμο: Το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στις μεταφορές μπορεί να μειώσει έως και 30% τις εκπομπές αερίων* του θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel.

Καθαρό καύσιμο: το CNG δε νοθεύεται αφού έρχεται από το Δίκτυο της ΔΕΠΑ με υψηλή πίεση, καίγεται στοιχειομετρικά (πλήρης καύση -ελάχιστα καυσαέρια) και είναι το πιο αποδοτικό (130 Οκτάνια).

Αυξημένα προνόμια για τους οδηγούς: για την διεύρυνση της χρήσης του φυσικού αερίου ως εναλλακτικού/καινοτόμου καυσίμου προωθείται σειρά πρωτοβουλιών όπως η παραχώρηση εισόδου σε περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας (π.χ ζώνες δακτυλίου), απαλλαγή των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο από την καταβολή τέλους αδείας.

Ενίσχυση της πράσινης επιχειρηματικότητας: η χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές και τις μετακινήσεις εταιρειών και οργανισμών μειώνει το οικολογικό τους αποτύπωμα συμβάλλοντος την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των τοπικών κοινωνικών. Η εξοικονόμηση ενέργειας που επιτυγχάνεται είναι μέσα στις υποχρεώσεις της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης εταιρειών και οργανισμών και στην υιοθέτηση περιβαλλοντικής πολιτικής.

Αυτονομία: Η αυτονομία στην κίνηση με ένα όχημα φυσικού αερίου εξασφαλίζεται από δύο παράγοντες: από την ύπαρξη ενός συνεχώς αναπτυσσόμενου δικτύου ανεφοδιασμού και από τις δυνατότητες των τελευταίας τεχνολογίας εργοστασιακά κατασκευασμένων οχημάτων που προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ένα όχημα που κινείται με φυσικό αέριο μπορεί να διανύσει 300 χλμ με ένα γέμισμα και μαζί με τη βενζίνη, η αυτονομία του ξεπερνά τα 900 χλμ. Σήμερα λειτουργούν πρατήρια FISIKON σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας στον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης και το δίκτυο διευρύνεται συνεχώς.

Οδήγηση με κοινωνική ευθύνη: Οι μεγαλύτερες εταιρείες και οργανισμοί, ενσωματώνουν στις μεταφορές τους πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας και μειώνουν τα λειτουργικά τους κόστη αλλά και το οικολογικό τους αποτύπωμα. Η επιλογή εναλλακτικών καυσίμων, αποτελεί ίσως την μεγαλύτερη επένδυσή τους, με το φυσικό αέριο να πρωταγωνιστεί σε εταιρικά οχήματα, φορτηγά ελαφρού ή βαρέως τύπου και συγκοινωνίες. Με την χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές να αποτελεί ευρωπαϊκή «απαίτηση» η Ελλάδα, όπως και τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, αναπτύσσουν τις υποδομές για την αεριοκίνηση.

Το φυσικό αέριο είναι η οικονομική και αξιόπιστη ενέργεια που δίνει την δυνατότητα στην οικονομία να αναπτύξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να γίνει ανταγωνιστική στις διεθνείς αγορές προϊόντων. Το «πράσινο καύσιμο» συμβάλλει στη μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα και αποτελεί σημαντικό παράγοντα στο ενεργειακό μείγμα της ΕΕ.

Ανταγωνιστικές επιχειρήσεις: Με το φυσικό αέριο οι επιχειρήσεις όλων των κλάδων (logistics, μεταφορικές, υπηρεσίες, ξενοδοχεία, τουριστικά πρακτορεία κλπ) μειώνουν τα κόστη μεταφοράς και το οικολογικό τους αποτύπωμα και καθίστανται ανταγωνιστικές σε ένα παγκοσμιοποιημένο και όλο και πιο απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

Μείωση οικογενειακού προϋπολογισμού: Με τη χρήση ΙΧ φυσικού αερίου κίνησης μειώνονται τα κόστη μετακίνησης για όλα τα μέλη της οικογένειας σε καθημερινή βάση αλλά και για μικρά ή μεγάλα ταξίδια καθώς το κόστος του φυσικού αερίου κίνησης είναι μειωμένο κατά 60% σε σχέση με τη βενζίνη.

Προστασία περιβάλλοντος: Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2 και εώς 30% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου.

Αύξηση των μετακινήσεων: Με το φυσικό αέριο κίνησης προσφέρεται η δυνατότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων χάρη στο μειωμένο κόστος και τις υψηλές επιδόσεις. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ένα ΙΧ μεσαίας κατηγορίας (Fiat Panda) μπορεί να διανύσει περίπου 500 χλμ με 15 ευρώ. Ένα κιλό φυσικού αερίου κίνησης CNG είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρο βενζίνης, 1,3 λίτρο πετρελαίου και περίπου 2 λίτρα υγραερίου.

Διαθεσιμότητες εργοστασιακών

Μετατροπές

Υπό κατασκευή

ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Ελληνικα
//]]>